Strona główna » Kim jesteśmy » Biuro prasowe » Aktualności » Informacja z dn.07.09..2015 r.

Kim jesteśmy

Aktualności

Informacja z dn. 7.09.2015 r.

Przygotujmy się do uruchomienia dostaw ciepła

Okres letni to najlepszy czas aby rozpocząć przygotowania do uruchomienia ogrzewania.

Służby techniczne PGE Toruń S.A. pracowicie wykorzystują letnie miesiące na remonty i konserwację sieci ciepłowniczej. Dokonują przeglądów urządzeń miejskiej sieci ciepłowniczej, przeprowadzą prace konserwacyjne i remontowe najważniejszych urządzeń biorących udział w produkcji i przesyle ciepła. Odpowiednie przygotowanie do uruchomienia dostaw ciepła to również zadanie odbiorcy, jako właściciela instalacji wewnętrznej!

  • Należy pamiętać, że przygotowanie instalacji odbiorczej do uruchomienia ogrzewania jest obowiązkiem właściciela/administratora budynku. Przed zbliżającym się okresem jesienno-zimowym administratorzy budynków wielorodzinnych muszą poinformować mieszkańców o konieczności maksymalnego odkręcenia termozaworów - co mieszkańcy powinni wykonać, a właściciele domków jednorodzinnych wykonać te czynności w swoich domach! Jest to niezbędne do prawidłowego uzupełnienia i odpowietrzenia instalacji grzewczej!.
  • Właściciele i administratorzy budynków powinni pamiętać o konieczności powiadomienia Biura Obsługi Klienta PGE Toruń S.A. jeśli na instalacji grzewczej prowadzone były remonty i została spuszczona z niej woda. Pracownicy PGE Toruń S.A. przyjadą i uzupełnią niedobór wody. Obecność właściciela podczas tej czynności jest wskazana, ponieważ może on wówczas kontrolować ewentualne przecieki na instalacji. Wspólne działania poprawiają bezpieczeństwo i zapewniają prawidłowe napełnienie całej instalacji. Nawet jeżeli nie prowadzono remontów, warto sprawdzić poziom wody w instalacji aby uniknąć niedogrzania najwyższych kondygnacji w budynku.
  • Kiedy na instalacji zostaną zakończone wszelkie konserwacje, remonty i woda zostanie uzupełniona właściciel/administrator budynku powinien do 31 sierpnia pisemnie (np. faksem - tel. 56 659 17 59) zgłosić do PGE Toruń S.A. gotowość do włączenia ogrzewania. Pisemne oświadczenie stanowi warunek rozpoczęcia prac związanych z uruchomieniem centralnego ogrzewania dla obiektu.
  • Chęć uruchomieniu ogrzewania również należy zgłosić pisemnie (np. faksem - tel. 56 659 17 59) z określeniem daty lub harmonogramu włączenia.

Jednocześnie zachęcamy Państwa do skorzystania z programu "Ciepło przez cały rok". Uruchomienie "Ciepła przez cały rok" nie jest jednoznaczne z rozpoczęciem dostaw ciepła. Odpowiednie ustawienie automatyki pozwala na dostosowanie pracy węzła do zmieniających się warunków pogodowych, zapewniając stałe utrzymanie komfortu cieplnego. Pobór ciepła dla c.o. trwa tylko w najchłodniejsze okresy doby, kiedy temperatura zewnętrzna spadnie poniżej ustalonego poziomu, zapewnienie komfortu cieplnego odbywa się więc przy minimalnych kosztach.

Biuro Obsługi Klienta PGE Toruń S.A.
tel. 56 65 94 340, fax. 56 659 17 59
e-mail: bok.edftorun@edf.pl