Strona główna » Kim jesteśmy » Biuro prasowe » Archiwum informacji » Informacja z dn. 7.09.2010 r.

Kim jesteśmy

Aktualności

Informacja z dn. 7.09.2010 r.

Rozpoczęcie dostaw ciepła 2010/2011

Tegoroczna pogoda wielokrotnie pokazała, że lubi nas zaskakiwać. Warto więc już teraz rozpocząć przygotowania do nieuchronnie zbliżających się chłodów. Przypominamy o tym, co należy zrobić, aby uruchomienie dostaw ciepła odbyło się sprawnie oraz, że to Państwo sami decydujecie o rozpoczęciu i przerwaniu dostaw ciepła!

Aby zapewnić Państwu prawidłową dostawę ciepła jesienią i zimą służby techniczne Cergii cały okres letni pracowicie wykorzystały na remonty i konserwację sieci ciepłowniczej. Dokonano przeglądu urządzeń miejskiej sieci ciepłowniczej, przeprowadzono prace konserwacyjne i remontowe najważniejszych urządzeń biorących udział w produkcji i przesyle ciepła. Jednak wyłącznie nasze działania nie wystarczą! Niezbędne jest również przygotowanie instalacji odbiorczej do dostaw ciepła - jest to obowiązek jej właściciela - czyli odbiorcy ciepła!

Co powinien zrobić odbiorca, aby uruchomienie dostaw ciepła odbyło się bez komplikacji?

  • Aby grzejniki w budynkach pracowały właściwie, należy zadbać o odpowiednią jakość i ilość wody w instalacji. Należy pamiętać, że przygotowanie instalacji odbiorczej do uruchomienia ogrzewania jest obowiązkiem właściciela/administratora budynku. Przed zbliżającym się okresem jesienno-zimowym administratorzy budynków wielorodzinnych muszą poinformować mieszkańców o konieczności maksymalnego odkręcenia zaworów przygrzejnikowych, a właściciele domków jednorodzinnych wykonać te czynności w swoich domach! Jest to niezbędne do prawidłowego uzupełnienia i odpowietrzenia instalacji grzewczej!.
  • W przypadku gdy na instalacji grzewczej były prowadzone jakieś remonty, i w związku z tym została spuszczona z niej woda, właściciele i administratorzy budynków powinni pamiętać o konieczności powiadomienia o tym służb eksploatacyjnych Cergii SA (tel. 993). W ustalonym dniu pracownicy Cergii przyjadą i uzupełnią niedobór wody. Obecność właściciela podczas tej czynności jest wskazana, ponieważ może on wówczas kontrolować drobne przecieki na instalacji. Wspólne działania poprawiają bezpieczeństwo i zapewniają prawidłowe napełnienie całej instalacji. Nawet jeżeli nie prowadzono remontów, warto sprawdzić poziom wody w instalacji aby uniknąć niedogrzania najwyższych kondygnacji w budynku.
  • Kiedy na instalacji zostaną zakończone wszelkie konserwacje, remonty i woda zostanie uzupełniona właściciel/administrator budynku powinien pisemnie (np. faksem) zgłosić do Cergii gotowość do włączenia ogrzewania. Takie pisemne oświadczenie stanowi warunek rozpoczęcia prac związanych z uruchomieniem centralnego ogrzewania dla obiektu. (do ściągnięcia: Oświadczenie o przygotowaniu instalacji odbiorczej centralnego ogrzewania do uruchomienia).
  • Informację o uruchomieniu ogrzewania również należy zgłosić pisemnie (np. faksem) z określeniem daty lub harmonogramu włączenia.

Jednocześnie zachęcamy Państwa do skorzystania z "ciepła przez cały rok". Uruchomienie "ciepła przez cały rok" nie jest jednoznaczne z rozpoczęciem dostaw ciepła. Odpowiednie ustawienie automatyki pozwala na dostosowanie pracy węzła do zmieniających się warunków pogodowych, zapewniając stałe utrzymanie komfortu cieplnego. Pobór ciepła dla c.o. trwa tylko w najchłodniejsze okresy doby, kiedy temperatura zewnętrzna spadnie poniżej ustalonego poziomu, zapewnienie komfortu cieplnego odbywa się więc przy minimalnych kosztach. Pozwala to również na uniknięcie dodatkowych opłat związanych z kilkakrotnym włączaniem i wyłączaniem c.o. w budynku (tylko pierwsze włączenie i wyłączenie ogrzewania każdego roku jest bezpłatne).