Strona główna » Kim jesteśmy » Biuro prasowe » Aktualności » Informacja z dn. 10.09.2008 r.

Kim jesteśmy

Aktualności

Informacja z dn. 10.09.2008 r.

Jak przygotować grzejniki do zimy?

Zbliża się jesień, niedługo chłód i wilgoć zaczną wdzierać się do naszych mieszkań i domów, wówczas zaczniemy z tęsknotą zerkać w kierunku grzejników. Jednak jeśli chcemy mieć pewność, że w okresie jesienno-zimowym nasze grzejniki będą sprawnie działały, a w trakcie uruchamiania ogrzewania nie spotkają nas żadne niedogodności warto już teraz zacząć przygotowania do sezonu zimowego.

  • Aby grzejniki w budynkach pracowały właściwie, należy zadbać o odpowiednią jakość i ilość wody w instalacji. Należy pamiętać, że przygotowanie instalacji odbiorczej do sezonu jest obowiązkiem właściciela/administratora budynku. Przed zbliżającym się sezonem jesienno-zimowym administratorzy budynków wielorodzinnych muszą poinformować mieszkańców o konieczności maksymalnego odkręcenia zaworów przygrzejnikowych, a właściciele domków jednorodzinnych wykonać te czynności w swoich domach! Jest to niezbędne do prawidłowego uzupełnienia i odpowietrzenia instalacji grzewczej!
  • Właściciele i administratorzy budynków powinni pamiętać o konieczności powiadomienia służb eksploatacyjnych Cergii SA (tel. 993) w przypadku gdy na instalacji grzewczej były prowadzone jakieś remonty i w związku z tym została spuszczona z niej woda. W ustalonym dniu pracownicy Cergii przyjadą i uzupełnią niedobór wody. Obecność właściciela podczas tej czynności jest wskazana, ponieważ może on wówczas kontrolować drobne przecieki na instalacji. Wspólne działania poprawiają bezpieczeństwo i zapewniają prawidłowe napełnienie całej instalacji. Nawet jeżeli nie prowadzono remontów, warto sprawdzić poziom wody w instalacji aby uniknąć niedogrzania najwyższych kondygnacji w budynku.
  • Kiedy na instalacji zostaną zakończone wszelkie konserwacje, remonty i woda zostanie uzupełniona właściciel/administrator budynku powinien pisemnie zgłosić do Cergii gotowość do włączenia ogrzewania. Takie pisemne oświadczenie stanowi warunek rozpoczęcia prac związanych z uruchomieniem centralnego ogrzewania dla obiektu. Gdy podejmą Państwo decyzję, o tym, ze ciepło ma już dopływać do grzejników również należy pisemnie (np. faksem) zwrócić się do Cergii z określeniem daty lub harmonogramu włączenia.

Wszystkie opisane wyżej czynności wykonuje właściciel lub administrator budynku, jego mieszkańcy natomiast muszą pamiętać o konieczności odkręceniu zaworów przygrzejnikowych! Warto przed jesienią dokładnie oczyścić grzejniki w naszych mieszkaniach, które zazwyczaj po sezonie letnim przykryte są warstwą kurzu. Dzięki temu unikniemy nieprzyjemnego zapachu przypiekanego kurzu, który unosi się w pomieszczeniu przez kilka dni po uruchomieniu ogrzewania. Zanieczyszczenia rozprzestrzeniają się po całym mieszkaniu, co ma niekorzystny wpływ na nasz układ oddechowy i szkodzi alergikom.

Pamiętajmy o tym, że Cergia SA może włączyć ogrzewanie o każdej porze roku, nie tylko jesienią. Oferta "ciepło przez cały rok" skierowana jest do tych z Państwa, którzy są właścicielami indywidualnego węzła cieplnego wyposażonego w automatykę pogodową. Polega on na automatycznym uruchamianiu się ogrzewania zawsze wtedy gdy temperatura zewnętrzna spada poniżej określonego przez Państwa poziomu. Węzeł samodzielnie się wyłączy kiedy tylko na zewnątrz zrobi się cieplej. Sami Państwo określacie temperatury włączenia i wyłączenia procesu grzania. Uruchomienie "ciepła przez cały rok" nie jest równoznaczne z rozpoczęciem dostaw ciepła. Państwa grzejnika zrobią się ciepłe dopiero gdy na zewnątrz spadnie temperatura, bez dodatkowych działań eksploatacyjnych na węźle i instalacji.

Zapraszamy do Biura Obsługi Klienta, ul. M. Skłodowskiej-Curie 41, tel. 056 65 94 340, fax 056 65 94 347 e-mail: bok@cergia.pl.